Možete li zamisliti da su svi automobili na cesti identični, iste boje i izgleda?
Teško, no otprilike tako je to izgledalo 1914. godine kada je Ford Model T bio
u punom zamahu.
Povijest i Revolucija
Naime 9 od 10 automobila koji su tada vozili po cestama diljem zemaljske kugle bili su upravo Fordovi Model T – crne boje. Taj fascinantan podatak najbolje oslikava popularnost i proboj koji je Ford ostvario svojim najpopularnijim modelom u povijesti.
Dizajn
Model T je bio jednostavan po dizajnu, ali izuzetno funkcionalan. Dolazio je u osnovnoj crnoj boji, što je dodatno doprinijelo efikasnosti proizvodnje. Jednostavan za upravljanje i održavanje, ovaj automobil postao je pristupačan i za običnog čovjeka.
Utjecaj na Društvo
Model T nije samo promijenio način proizvodnje automobila; promijenio je i društvo. Pristupačni automobili doveli su do povećanja mobilnosti, omogućujući ljudima da putuju dalje i brže nego ikada prije. Ovaj automobil je postao simbol američkog sna, predstavljajući slobodu kretanja i neovisnost.
Tehničke Inovacije
Bio je nepoderiv.
Model T je čitavo vrijeme imao isti motor – 2,9-litreni četverocilindrični agregat koji je kao gorivo mogao koristiti benzin, kerozin ili etanol i to oko 18 l/100 km. Razvijao je 20 KS pri 1800 okretaja te mogao pojuriti čitavih 67 km/h. Čak i u ono doba, nimalo poseban rezultat. No, iako je s današnjeg gledišta bio jako kompliciran za vožnju, radilo se o vrlo zahvalnom i izdržljivom automobilu.
Naslijeđe i Kolekcionarstvo
Iako su proizvodnja i prodaja Modela T prestale sredinom 1920-ih godina, mnogi primjerci ovog kultnog automobila i dalje su očuvani i voze se diljem svijeta. Kolekcionari cijene Model T ne samo zbog njegove povijesti već i zbog njegove važnosti u oblikovanju modernog društva.
Zaključak
Proizvodio se u tridesetak raznih verzija (po tome je također bio inovativan), od putničkih do teretnih, imao je ekstenziju da radi kao traktor, vučno vozilo, a i kao pogon za pilu za drva! O kvaliteti Forda T govori činjenica da su ih tisuće, diljem svijeta, još uvijek u pogonu, uglavnom u SAD-u.