Mr. Frog

Edit Content

Timeless elegance for rent – cruise through memories.

1971. Citroen DS – Klasik elegancije I inovacije

1971. Citroen DS – Klasik elegancije I inovacije


Početak priče o Citroënu DS seže još u vrijeme prije Drugog svjetskog rata. Model čiji su dizajneri i inženjeri vizijama, entuzijazmom i tehničkim rješenjima omogućili rođenje Citroën DS-a, legendarne francuske Žabe, najrevolucionarnijeg automobila u povijesti.

Povijest i Razvoj

Show stopper.
Talijanski kipar i industrijski dizajner Flaminio Bertoni i francuski inženjer aeronautike André Lefèbvre stilizirali su i konstruirali automobil, a Paul Magès razvio je hidropneumatski samonivelirajući ovjes.

Dizajn

Za DS se tada već koristio termin ”morski pas.” Tome je pridonijela činjenica da ovo vozilo već u svojoj prvoj modelskoj izvedbi gledano sprijeda budi asocijacije na usta morskog psa. Konkretno, modeli prve verzije karoserije od 1955. do 1962. često su nazivani “žabama”, a i ovdje im je prednja karoserija dala ime. Automobil je također kolokvijalno poznat u Nizozemskoj kao “Snoek” – tj. štuka.

Inovacije i Tehnologija

Hidropneumatski ovjes je omogućio ručno podešavanje visine u pet položaja, udaljenosti od podloge 9 do 28 cm. Svakim je sljedećim ovjes postajao sve tvrđi, te je u gornjem, zbog 64 posto mase na prednjim kotačima mogao voziti na tri kotača – bez jednog stražnjeg!

Performanse

Motor je bio postavljen iza prednje osovine, što je omogućilo dizajneru Flaminiju Bertoniju da DS-u da oštar prednji kraj s niskim poklopcem motora.Motor razvija 109 KS i ima 2.175 ccm.
Od 1970. nadalje, DS 21 je standardno bio opremljen Boschevim elektroničkim ubrizgavanjem, što ga je učinilo jednim od prvih automobila za široke mase bez rasplinjača.

Kolekcionarski Status

U njemu su uživali svi, od bogatih tvorničara i estradnih umjetnika, do najutjecajnijih političara i državnika. Luksuzno opremljena Citroënova Žaba postaje službenim vozilom francuskih predsjednika, od generala de Gaullea do Georges Pompidoua.

Zaključak

Citroën DS je zbog stila i ekskluzivnosti imao bogatu filmsku karijeru.
DS je također sudjelovao na Mille Miglia, Rikspo Kalen, East African Safari i Rally of Marocco. Više od pet desetljeća nakon predstavljanja, Citroën DS zapamćen je kao jedan od najutjecajnijih automobila koji su ikada izašli iz Europe i ostavlja neizbrisiv trag u povijesti proizvođača automobila

Podijeli: